De laatste weken van het jaar

27 november 2016 - Sydney, Australië

Soms moet je meer dan 20.000 kilometer weg van 'huis' om op iets meer dan 2 meter van het koninklijk paar te belanden. Ik schrijf dit natuurlijk veel te laat, Willem en Maxima zijn na het staatsbezoek aan Australië en Nieuw Zeeland allang weer terug in Nederland en waarschijnlijk ook alweer terug van een volgend staatsbezoek (en het daarop volgende). Nieuwswaarde dus nul-komma-nul, maar leuk was het wel. Het was erg bijzonder om in de Sydney Opera het concert ter ere van hun bezoek bij te mogen wonen. Geweldige pianisten - ook voor een niet klassieke muziek man als ik ben - veel Nederlanders, veel hoogwaardigheid bekleders een klein legertje bodyguards, hordes politie en dat alles afgemaakt met een oranje verlicht Opera House. Dit maakte dat de Ferry terug naar huis zelfs een klein feestje was.

Jullie begrijpen: het zijn 'impactvolle' weken geweest. Niet alleen hebben we oog in oog gestaan met koning en koningin, voor Rick is nu ook eindelijk de zomervakantie begonnen. Het laatste examen was begin deze week (Vraag: 'hoe ging het?' Antwoord: 'Mmmmwahhh, wel goed, ik heb er niet zo'n hoog cijfer voor. Denk ik'. Interpretatie: 'het zal 'm z'n rxxt roesten, het zit erop')  zodat hij zich nu volledig kan storten op zijn nog prille wielrencarrière. Dit doet hij met verve, hij rijdt nu mee in een wekelijkse puntenrace, 3 keer gereden en soeverein leider in het algemeen klassement :-). En, hoera, het lijkt erop dat ook hij een baantje heeft. De bank hoeft dus geen doorlig plekken te krijgen de komende paar maanden. Voor Emma en Niels laat de vakantie nog even op zich wachten, maar 'gelukkig' niet meer dan 1,5 week, dus dat is te overzien. Te overzien voor hen, want nadat de laatste examens zijn geweest (vorige week) gebeurt er niet heel veel meer op school. Behalve de optredens van de verschillende bands, de fashion show en andere niet direct inhoudelijke activiteiten.

Ingrid ziet het begin van de vakantie enigszins bezorgd tegemoet: eind van de vrijheid. Dat wordt in het weekend dus samen nog meer wandelen. Helaas niet meer bij de prachtige volle maan van vorige week, daar moeten we weer een jaar of 30 op wachten. Het zal ook niet meer bij de sculptures by the sea zijn, een prachtige wandeling die jaarlijks wordt georganiseerd langs kunstobjecten bij Bondi. Maar goed, 1 jaar wachten is beter te doen dan 30. Dat komt wel goed.

Cheers, Paul

1. Edith:
    1 december 2016
    Mooie berichten weer om te lezen! Ik was al benieuwd of jullie 'ze' gespot hadden, ja dus!
    Fijn voor de kids dat het schooljaar er alweer (bijna) opzit.. De rest daarmee sterkte gewenst.. Een jaar terug was ik nog bij jullie Down Under, wat is dit jaar omgevlogen..
    Ik herinner me nog die bijeenkomst in dat Luna Park ter afsluiting van het schooljaar. Dat zal een dezer dagen vast weer gebeuren.
    Fijne vakantie alvast (die gaat vermoed ik nog wel ergens komen).
    Hartelijke groet, Edith
  2. Judith M:
    2 december 2016
    Hoi Paul, dank weer voor je trouwe berichtgeving. Ik lees het altijd met veel plezier. Leuk, die plaatjes van je kids met hun hobbies. Zo verschillend alledrie, heel bijzonder.
    Fijne zomervakantie gewenst, wij hopen op sneeuw.
    kus,
    Judith