Just a regular school term

9 oktober 2016 - Sydney, Australië

Of moet ik zeggen, 'just a regular school break'? De 2 weken vakantie (voor de kids) zit er weer op, morgen begint de laatste term van dit jaar. Een belangrijke voor Rick, over 2 weken beginnen zijn slot-examens en dan zit 'de middelbare' er voorgoed op voor hem. Hij is relaxed en ontspannen en leeft zijn leven in een balans van leren - relaxen - fietsen - eten - relaxen - en terug naar af. Hoewel, ik twijfel over de volgorde tussen fietsen en leren. Vanmorgen, bijvoorbeeld: 05.15 op om strak om 6.37 te vertrekken voor een wegwedstrijd van bijna 110 km, inclusief 2000 hoogte meters en pa die de bidons mag aangeven......... Hij overwon 'The Wall' en is nu aan het relaxen.

De maanden sinds de vorige blog stonden sterk in het teken van het afscheid nemen van school of het school winterseizoen. Niels deed mee aan de Battle of the Bands, als een volleerd lead singer vertolkte hij Starman van David Bowie voor een paar honderd studenten en ouders. Hij was weinig onder de indruk toen ik hem trots vertelde dat ik die song ook op mijn Ipod heb staan. Emma heeft het hockey seizoen met wat minder succes afgesloten dan vorig jaar. Geen kampioen, maar een verdienstelijke middenmoter in de hogere klasse. Ondertussen is ze druk geweest om genoeg geld bij elkaar te sparen voor haar reis naar Cambodia. De fondsen werving is haar (en haar groep) goed gelukt, oa door pizza te verkopen, 24 niet te eten en ter compensatie een fundraising dinner bij ons thuis te organiseren. En voor Rick was het: afscheid nemen (harbour cruise met ontbijt), proef examens oefenen, afscheid nemen (valedictory dinner, zoek op wat het is: we vieren het afscheid van school inclusief afscheid speeches, prijzen voor de beste prestaties etc. terwijl het echte werk, de slot-examens gewoon nog moeten beginnen) en proef examens oefenen. De consequentie: Emma is officieel 'year 12' geworden en krijgt komende week op kamp haar officiele 'year 12 jersey' terwijl ze gewoon nog year 11 is, tot de zomer vakantie. Blijft bijzonder.

De vakantie trips de afgelopen twee weken waren beperkt tot 2 weekenden kamperen. Zonder de oudste 2 (wat enorm bijdraagt aan het geestelijk welzijn van alle 5 de familieleden) en met Niels die zich ontpopte tot een meester hamburger bakker. Dit keer zochten we het dichter bij huis: het Royal National Park, even ten zuiden van Sydney (daar gingen de raskampeerders Ingrid en Niels samen heen). Het tweede weekend was iets verder doorrijden naar Murramarrrang NP (vlak boven Batemans Bay). Prachtige natuur met het strand op minder dan 20 meter lopen en de wallabies die bijna uit je hand eten. De natuur van dit land blijft geweldig, het is een genot om nu ook weer lekker buiten te zitten. Nog even en de BBQ kan weer aan. Yes!

Cheers,

Paul

1. Martine:
    9 oktober 2016
    Prachtige verhalen en foto's weer! Rick heel succes met je examens en natuurlijk ook met fietsen (en relaxen). Emma super gedaan met je fundraising en straks veel succes en plezier met je reis naar Cambodia. En Wauw Niels optreden voor zo'n grote zaal echt super knap! Maar dat je een goede entertainer bent, hadden we hier natuurlijk ook al gezien op het huwelijksfeest. Groetjes allemaal van M3
  2. Leendert:
    9 oktober 2016
    Leuk weer wat van jullie leven 'down under' mee te krijgen Paul & fam. Ja, de kinders worden groot. Wij merken het hier ook, Rogier in de 4e, net terug van de werkweek Berlijn en nu dus in de 'bovenbouw' en Jurriaan die vrijdag 14/10 a.s. wordt beëdigd als Marechaussee, ook weer een mijlpaal in zijn jonge leven. Net als Rick straks met zijn examens, Emma met haar beoogde reis en jullie jongste met zijn publieke optreden, dat maakt je als ouders trots niet waar? En het is superspannend, voor jullie allemaal! Succes daarmee!

Wij hebben hier de afgelopen maand weer heerlijk kunnen snuiven aan Australië, m'n neef & zijn vrouw waren over voor een motortocht door Europa en zijn (uiteraard) een aantal dagen/nachten bij ons thuis te gast geweest. Heerlijk om die 'Aussie slang' en de geweldige typische uitdrukkingen weer eens te horen.

Fijn ook dat jullie zo genieten en de tijd kunnen vinden om het mooie land en haar natuur te ontdekken. Wederom voel ik een soort van jaloezie opkomen, hoewel ik dat woord een te negatieve lading vind hebben want ik gun het jullie van harte. Om het maar in stijl te zeggen; 'Good on ya mate' ha-ha.

Zo, ik kijk weer uit naar je volgende verslag en foto's. Het blijft leuk, ook al reageer ik misschien niet iedere keer, blijf vooral doorgaan (vrij naar een bekende Engelse choreograaf, acteur en regisseur, B.S.)...

Gr,

Leendert.
  3. Edith:
    9 oktober 2016
    Heerlijk om steeds weer jullie verhalen te lezen! Blijven doen hoor! Hier hebben we de zomer intussen echt gehad..
    Vandaag genieten van een mooie najaarsdag met een zonnetje.
    Spannend zo met de examens voor de deur, veel succes gewenst!
    Alle goeds, Edith
  4. Alexandra:
    11 oktober 2016
    He, wat leuk om weer iets van jullie te lezen. Wat bijzonder dat Rick (en Emma?) hun middelbare school in Australie gaan afsluiten. Ik lees alleen niet wat Rick daarna gaat doen, terug naar Europa? Of is studeren Down Under nog wel te doen? Hier in de VS worden (bijna) alle Nederlandse jongeren door hun ouders weer naar Nederland gedirigeerd als ze gaan studeren, niet te betalen hier...