New Zealand

22 januari 2017 - Sydney, Australië

Nadat we voor de laatste keer nieuw jaar hebben gevierd in Sydney was het op 2 januari 'tijd voor vakantie'. En als 1 land het verdient om op vakantie naar toe te gaan is het Nieuw Zeeland wel. Wat een geweldig land! Vorig jaar waren we naar het Zuider Eiland geweest en dachten dat het Noorder Eiland daar absoluut niet aan zou kunnen tippen. Wel dus. De natuur is op een andere manier net zo overweldigend: de kust, de eilanden, de vulkanen, vulkanische activiteiten, grotten en prachtige uitzichten, wandelend of mountain bikend te bewonderen. Het weer was perfect, op de dag na - helaas - dat Ingrid en ik de Tongariro crossing wilden lopen. Om 3.30 AM opstaan om vanaf 6.00 AM te kunnen lopen. Regen, wolken, wind en temperaturen rond het vriespunt deden ons beslissen om toch maar een andere besteding van de dag te zoeken: nul uitzicht in nul graden, daar hadden we niet zo'n zin in.

In 2 weken tijd zijn we van Auckland via Coromandel Peninsula en Taupo in Rotorua terecht gekomen. Extra bijzonder, omdat ruim 19 jaar geleden we hier met ons 2-en voor het eerst zijn geweest. Toen op huwelijksreis en dus zonder kinderen. Nu met onze 3 groot groeiende pubers. Ik mag zeggen: ze hebben zich 'geweldig gedragen' :-) Hoogtepunten genoeg, ik heb er een paar in de foto's proberen te vangen. We waren redelijk unaniem om de grotten van Waitomo op #1 te zetten. Helaas, geen foto's van de gloeiwormen die je op 10-tallen meters onder de grond het gevoel geven dat je naar een geweldige sterrenhemel aan het kijken bent. Voor het eerst van ons leven hebben we ook een AirBNB geboekt. Een prachtig huis op een prachtige lokatie, met de inrichting van ruim voor grootmoeders tijd. We hebben ons er kostelijk om vermaakt, maar of we het snel weer doen is een 2e.

Inmiddels zijn we alweer een paar dagen terug in Sydney. Werk is begonnen en school start over een week. Het 'gewone leven' komt er weer aan, alleen zal dat 'gewone leven' net even anders zijn dan anders. Wij gaan genieten van alle dingen die we 'voor de laatste keer' gaan doen, terwijl de temperaturen weer > 38 graden dreigen te worden. Wij wensen jullie alle goeds voor dit jaar.

Kia ora,

Paul

1. Leendert:
    22 januari 2017
    Weer een mooi verhaal en dito foto's Paul (& familie). Als ik jullie was zou ik niet meer terug naar NL komen en gewoon in Sydney blijven. Daar kan de Haarlemmermeer toch niet tegenop... ha-ha. Succes en veel plezier in het komende jaar!
  2. Martine:
    23 januari 2017
    Prachtige foto's! Succes weer met het gewone werkende leven! En goed insmeren hè met die hitte ☀️
  3. Femmy:
    24 januari 2017
    Die foto's zijn zo mooi, je zou bijna denken dat ze uit een boek komen ;-)
    Was weer een prachtige vakantie!
    Groetjes
  4. Judith M:
    29 januari 2017
    Wat kan ik zeggen.... Hier is het op z'n eigen manier ook prachtig ;-)!