Soms zit het mee en soms ..................

11 augustus 2014 - Sydney, Australië

Heb je dat wel eens, dat je dacht de absoluut acceptabele foto's van een mooie trip te hebben opgeladen op je computer en ze daarna nergens meer kan vinden? Dat je voor het eerst van je leven een kort filmpje in elkaar hebt geraaid en het (met quasi bijpassende muziek) achter je blog hebt 'geplakt' en 'm vervolgens kwijt bent? Niet op de blog, maar wel op je computer.Trouwens, dat het commentaar van het thuisfront op dat filmpje waar jezelf toch best wel tevreden over was niet om te harden was, dus dat je 'm misschien maar beter echt kwijt kunt zijn? En dat je, terwijl je al die nare dingen meemaakt weet dat de helft of meer van familie en vrienden op vakantie is, of nog nagenietend net terug is, maar jijzelf dus nog heeeeeel lang moet wachten totdat jij ook op vakantie mag? Nou, zo'n moment is het nu dus even.

Geen foto's deze keer van een absoluut geslaagde maandag. Voor het eerst in mijn leven zowaar een echte bank holiday meegemaakt. Dat is een dag die voelt als ouderwets spijbelen, omdat de kinderen dus gewoon naar school moesten. Ingrid en ik zijn lekker naar de Northern Beaches geweest, naar Palm Beach, met een schitterend uitzicht over een baai aan de ene kant en de oceaan aan de andere kant. Zoek maar op op internet, want foto's zijn er dus niet. Maar het was wel erg leuk, voor het eerst weer met elkaar weg van huis sinds, ja, sinds hoelang ook alweer? Ondertussen nog een paar planken gekocht en op maat gezaagd, zodat we in de slaapkamers ook iets hebben wat lijkt op boekenplanken. Wat ben ik toch gezegend met zwagers in Nederland die zo vooruitziend waren en volhielden dat een gereedschapskist in Sydney toch echt nodig was, en handig. Ondanks mijn protesten dat ik echt niets zou mogen veranderen aan welk huis dan ook, dat dat echt niet kan in een huurhuis. Maar goed, de planken bleken te passen, de kinderen waren blij en Ingrid uiterst (en dat zijn niet mijn woorden!) tevreden. Geef mij nog maar zo'n bank holiday :-)

Jullie zullen nu waarschijnlijk denken: als dit de problemen zijn waar je je druk over maakt, dan valt het wel mee. En dat klopt. De kids doen het fantastisch, Niels is zelfs in staat gebleken om zijn Engels school boek kwijt te raken zo ongeveer tijdens de les, maar had voor zijn eerste wiskunde toets ook keurig een voldoende waar hijzelf niet op had gerekend. Emma heeft het het drukst van de drie, veel papers die ze moet schrijven, en Rick krijgt het hopelijk op korte termijn ook druk, want een puber van 15 met nauwelijks huiswerk, die niet van lezen houdt en wiens vrienden overal zijn maar niet hier in australie om de hoek, dat valt soms niet helemaal mee, soms. Maar ook dit nadeel heeft een voordeel bleek afgelopen weekend: voor het eerst hebben hij en ik een heuze Ikea slaapbank in elkaar gezet, volstrekt relaxed en in ware pais en vre. En weer die handige gereedschapskist in de buurt. Ook Ingrid begint haar draai te vinden, vindt het soms wel stil thuis, als de school is begonnen, maar verkent de buurt wandelend of fietsend (tot grote hilariteit van Australische kennissen: weet je wel hoe gevaaaarlijk dat is, heb je wel een helm, en, 'wat is dat', een fietstas. Een WHAT? Gewoon een fietstas, heel gewoon in Nederland, 'oh, da's handig, doe je daar boodschappen in? Maar waarom ga je niet gewoon met de auto dan?'), weet de orthodontist al 'blind' te vinden en heeft ons beiden inmiddels ingeschreven voor de '7 bridges walk' die 26 km lang is en eind oktober plaats gaat vinden. Moet een prachtige wandeling over alle belangrijke bruggen van Sydney zijn. Goed bezig!

De voetbal- en hockey competitie zit er bijna op (dat is het voordeel van halverwege het seizoen binnenkomen). Wel jammer, maar ik kan nog steeds niet wennen aan 6.00 opstaan op zaterdag. Dus of ik het ook echt jammer vind... Nog een paar weken verzekeren ze ons hier, en de lente begint. Terwijl het gewoon een keurige 20 graden was zaterdag en zondag. Ja, life is stil good to us. Zeker als jullie zo af en toe blijven schrijven!

Cheers, Paul

Ha, en ik heb het verhaal nog niet gepost en de foto's zijn terecht. Soms zit het mee..........

1. Judith M:
    11 augustus 2014
    Al eindeloos terug van vakantie (lijkt het) neem ik tijdens mijn drukke werkdag brutaal de tijd om je verhaal te lezen. Vermakelijk en invoelbaar als altijd, heerlijk om te krijgen. JP en ik hebben ook behoefte aan een bank holiday... Blijf schrijven! De groetjes aan allemaal.
  2. Ed en Bar:
    12 augustus 2014
    Paul: dat je kluskwaliteiten hebt, heb je al jaaaaaaren geleden bewezen. Je klusstatus heeft ooit al een upgrade gekregen van de broers nadat je zo keurig de binnenkant van de kasten had geschilderd. En toen een heuse muur, en ooit je badkamer weet je nog en nu dus een kick-a. eigen gereedschapskist ...;)

PS Wat een ellende trouwens met die lekkage...fijn dat het allemaal zo snel opgelost kon worden
  3. Carola bus:
    14 augustus 2014
    Klinkt alsof jullie aardig aan het settlen zijn. Gelukkig maar. Ik neem aan dat je de slaapbank met veel liefde voor mij in elkaar gezet hebt? Ik zal wat kussentjes meenemen om het comfortabel te maken of heeft zus dat al gedaan?
    Ik vind het een hele opluchting te horen (ook via de Skype) dat het zo goed met jullie gaat. De eerste maand is het zwaarst en langzaam aan gaat iedereen zijn draai wel vinden. En voor die ene waar ik me toch wel zorgen om maak, kom ik gezellig op bezoek. Sterker nog jullie kunnen al gaan aftellen. Nog niet eens 100 nachtjes slapen.
    Groeten,
    Carola
  4. Karin Kruidenier:
    22 augustus 2014
    Jeetje jongens, wat maken jullie veel mee. En wat heerlijk om weer even samen op pad te zijn na zo'n lange periode. Vooral in de wetenschap dat de kinderen veilig op school zitten. Hoe vaak is dat zo'n bank holiday? Elke maand? Heerlijk lijkt me dat. Geniet van elkaar en al het moois. Fijn dat je nu samen met je zoon kunt klussen. Zo zie je maar weer. Moet je helemaal naar Australië om daar achter te komen.
    Wij zijn hier nog één weekje vrij. Tenminste, ik. Dirk gaat maandag weer beginnen. Prima vakantie gehad, maar ook weer lekker om aan het werk te gaan. Het weer is bleh, dus wat dat betreft mag het ook. Straks zijn jullie weer aan de beurt. Heerlijk, nog maar een paar weekjes.
    Doeg, groet uit het Leiderdorpse.