Een walvis, de griep en het einde van een sport seizoen

16 augustus 2015 - Sydney, Australië

Terwijl zo ongeveer heel Nederland op vakantie is, of inmiddels is geweest, zijn wij hier 1 voor 1 geveld door de griep. Dat geldt geloof ik voor het halve land, maar is toch ook wel vreemd omdat de winter hier overdag niet veel kouder is geweest dan een graad of 15. Hoewel, vreemd, er is altijd een verschil tussen de werkelijke temperatuur en de gevoelswaarde: om Emma te citeren 'it really is freezing....' Afijn, langzaam maar zeker krabbelen wij weer op en kijken we uit naar September. Begin van de lente en weer tijd voor de korte broek.

Het dagelijks leven is weer 'vrij overzichtelijk': school, werk, sport & pubers. Met af en toe een bijzonder hoogtepunt.

Bijvoorbeeld: een week of drie / vier geleden heeft een walvis hier het journaal gehaald. Het was voor het eerst in 19 jaar dat er 1 was gezien hier in de haven. De veronderstelling is dat de walvis een 'zwangere zij' is die de groep op reis naar het noorden is kwijtgeraakt en op een beschutte plek in de haven haar jong wil werpen. Op een ochtend zijn Ingrid en ik in een kayak geklommen en zijn 'op zoek gegaan'. En ja, we hebben haar gezien. Even maar en op tientallen meters afstand, maar echt gezien. Bijzonder is het ook dat onze Rick door het fiets virus is gegrepen. Leve de Tour de France, en hopelijk voor lange duur. Het was erg leuk om vorige week samen naar Manly en North Head te fietsen. Hij tevreden want 'hij fietste z'n pa er bergop vanaf' en ik tevreden 'want zo erg werd ik er nu ook weer niet vanaf gereden en Rick is ook véééél explosiever, dus lekker makkelijk op die korte en steile klimmetjes'. Het was wel het laatste setje die de griep nodig bleek te hebben. Een ander 'alledaags hoogtepunt': Emma die het met haar hockey team tot de finale van de hockey competitie heeft geschopt na in halve finale de nummer 2 van de ranglijst met 2-1 te hebben verslagen en 's avonds naar een feestje gaat in een jurkje dat ze zelf heeft ontworpen en genaaid. Of Niels dan, die geniet van zijn zaterdagse voetbalwedstrijd, ookal staat verlies op voorhand vast, en nu de competie over is (geen semi finals voor hem) lekker met zijn vrienden kan gamen.

Ook met een leven als 'business as usual' en griep is er nog genoeg moois te beleven. Cheers,

Paul