Hij is er weer!

27 februari 2014 - Sydney, Australië

De afgelopen twee weken heb ik mezelf, moet ik eerlijk toegeven, weleens de vraag gesteld 'waar ben ik vredesnaam aan begonnen?' Samen met een collega ben ik tot de filosofische bespiegeling gekomen dat we expat geworden zijn voor het avontuur, maar wat verlangen we toch weer snel naar nieuwe - en vaste - routines en patronen. Avonturen zijn leuk en spannend, maar geldt dat ook voort:

- het vergeten van bijna al je t-shirts in het hotel (maar 1 lade.....)?

- het regelen van gas en electriciteit?

- het wanhopig verlangen naar een internetverbinding omdat een nieuw huis, in een nieuwe wijk, uiterst schaars gemeubileerd (want het is huurspul, en ik een krent) wel erg leeg en stil is?

- het voor de 10e x in de wacht gezet te worden, en wel door een allervriendelijkste meebuigende en uiterst begripvolle stem die, ja, alle begrip heeft voor mijn frustratie, maar, nee, er ook niets aan kan doen en me zal doorverwijzen, 'is there anything else I can help you with, Paul?' NEE!!! Regel m'n internet en doe wat je beloofd hebt, tr..!!!

- het zeiknat regenen omdat alles nog lopend gedaan moet worden en ik, natuurlijk, geen paraplu in de koffer had zitten toen ik hierheen kwam? En natuurlijk ook nog geen auto heb?

- een kapper die geen kapper blijkt maar een soort tuinman met een tondeuse als grasmaaier en verder nauwelijks hulpstukken?

Afijn, misschien is het maar goed dat ik verstoken ben geweest van het internet. Is jullie een hoop gezeik en gezeur bespaard gebleven :-)

Want, als ik terug kijk zijn er de afgelopen twee weken ook erg leuke dingen gebeurd:

- zo wordt ik iedere ochtend keurig rond 6 uur gewekt door een paar k. vogels die meer schreeuwen dan fluiten, maar wel 'typisch Mosman' zijn

- ziet het hier verder behoorlijk vol met 'vreemde' vogels en hoef je voor parkieten of papegaai achtigen maar naar buiten te kijken ipv naar een kooi

- is het zwembad heerlijk na een wandeling van een paar uur langs een geweldige kust

- valt het forensen met de bus best mee (moet je wel weten waar ie vertrekt, eerste dag koste dat zo'n half uur om voor de terugweg uit te vinden), en het zweet van het lopen, ook 's ochtends om 7 uur droogt vanzelf wel weer

- was de kaart van Ing en de kids heerlijk om te krijgen (hoera, post!, niet zijnde afspraken van internet installateurs die niet worden nagekomen), en ook de mailtjes en goede reistips via de reacties op mijn log (ze staan op de lijst, eerst nog vakantiedagen verdienen!)

- de eerste keer weer skypen leuk om weer te kunnen doen,

- het weekje in Port Lincoln meer dan leuk, met als toetje twee dolfijnen in de baai voor het hotel, vanuit de ooghoeken gespot tijdens het diner,

- kan ik zaterdag als het goed is mijn auto halen. Inderdaad voor het eerst van mijn leven een tweede handje, maar ja, Rick wil er ook les in krijgen, straks als ie 16 is.

En zo is er wel meer om blij en dankbaar voor te zijn, bv. de wetenschap dat ik hier nu alweer ruim 6 weken zit, maar dat over 7 weken mijn schatten bij me zijn. Dat de lijst met to do's niet kleiner wordt, maar wel minder wezenlijk en wel overzichtelijker. Dat ik weer lekker 'met muziek op mijn kop' een verhaaltje kan schrijven. Dat ik zondag goedgemutst weer verder ga op mijn eigen 'kerkenpad' en op het werk ook redelijk weet wat ik wil bereiken en bijdragen. Kortom, er is eigenlijk wel veel gebeurd waar ik - niet des Pauls om uit spreken, maar ja, wie doet het dan - best trots op ben!

het ga jullie goed, nog even en het wordt hier herfst, vast beter dan bij jullie de lente!

cheers, Paul

1. Petra:
    27 februari 2014
    Ik heb weer genoten van je verhaal!!!!
  2. Kirsten:
    27 februari 2014
    Geweldig om te lezen Paul, wat een avonturen! En die 7 weken zijn zo voorbij!:) Liefs!
  3. Ed en Bar:
    Arme Paul!
    Weet dat je schatjes ook aan het aftellen zijn...
  4. Leendert:
    27 februari 2014
    Helemaal goed, die verhalen van jou! Zie overigens m'n commentaar bij de foto van die kookaburra.
    Oh, en ik was er gelukkig weer bij afgelopen zaterdag, de foto's heb ik uitgezocht, het verslag is bijna publiceerbaar, dus hou de VVC site in de gaten...
  5. Carola bus:
    27 februari 2014
    ooh, ik ga echt zo langs komen.
  6. Karin Kruidenier:
    1 maart 2014
    Ach, we kregen een beetje medelijden met aan het begin van je verslag. maar een stukje verder gaat het gelukkig wel weer met je. En wat een prachtig vogeltje.
    Kom op, Paul. Je kan het!! Elke week is er één. (Wij moeten onze Jeroen 2 maanden missen. ) En wat een prachtige uitzichten heb jij zeg. geweldig. Dan is een nat pak toch ook niet zo heel erg, toch?
  7. Carola bus:
    2 maart 2014
    Joehoe, ik heb geboekt. Maak het bed maar vast op! (graag de kamer naast het zwembad!!!?!!!; Em is het hier niet mee eens, maar ouderdom gaat voor jeugd)
  8. Carola:
    5 maart 2014
    Hoe was het weer vandaag? Sydney is hier op het journaal.
  9. Edith:
    6 maart 2014
    Oh Paul, wat een gave foto's!! Some life! Natuur is echt prachtig daar en gewoon om de hoek, heel prettig!
    OK, het is pionieren de eerste tijd maar, eenmaal gesetteld, ben je dat zo vergeten!
    Nieuw-Vennep wordt steeds saaier in ieder geval...
    Hartelijke groet, Edith
  10. Edwin:
    7 maart 2014
    Ja Paul, het leven van een expat gaat niet over rozen en achteraf kun je er vaak toch wel om lachen. Gelukkig ook genoeg mooie dingen meegemaakt, waar je met trots op kunt terugkijken. Hoop dat je niet te snel de vaste routines en patronen gaat vinden, want dat houd je scherp en maakt het afwisselend. Ik lees je verhalen met veel plezier en bewondering. Ga er vooral mee door!