Feest

9 maart 2014 - Sydney, Australië

Het is feest dit weekend. Nadat ik 3 keer bij de gemeentelijke registratie langs ben geweest, 2 keer bij de bank om een statement op de goede naam en het goede adres te krijgen, is het met veel pijn en moeite gelukt om mijn auto ook formeel op mijn naam geregistreerd te krijgen: hoera! Ik heb nog gereden ook, zonder schade, zonder boze blikken of getoeter in het verkeer. En ik zat maar 1x aan de ruitenwissers terwijl ik richting wilde aangeven, keurig dus: hoera!

Toen ik uit Nederland vertrok had ik ook een uitvergrootte foto van de kids voor de Eiffeltoren meegenomen. Afgelopen vrijdag heb ik 'm eindelijk, ingelijst en al, op kunnen halen. Hangt prachtig in de hal (vind ik, kunnen jullie toch niet controleren). Het eerste stukje 'persoonlijke' inkleding van het huis is nu een feit: hoera!

Afgelopen week is het noodweer geweest in Sydney. Blijkbaar, aan de reacties te lezen, was dat algemeen bekend in Nederland. Het regende inderdaad erg hard, eventjes, maar verder zat ik er met mijn rug naartoe. Verder niets gemerkt, gewoon gewerkt en dus niet natgeregend of weggewaaid: hoera!

Mijn zusje was jarig (gefeliciteerd Annet), vanaf 28 Februari en gedurende de hele maand maart geldt dat eigenlijk voor de halve (schoon)familie: hoera! En 1-tje wordt er 50: dubbel hoera!

Wat ook leuk is: dit weekend vierden we dat de rabobank in Australië en Nieuw Zeeland 20 jaar bestaat. Een weekend feest met geweldige sprekers, geweldige collega's die vanuit alle hoeken van beide landen naar het Sydney Olympic Parc zijn gekomen: HOERA!

Inspirerende speeches van Brett King (beetje provoceren over bankieren 2.0 en dat we het nu eigenlijk helemaal verkeerd doen, digitaal en virtueel is de toekomst), Mark Lammers (over het coachen van teams, en als het team het niet goed doet ligt dat dus aan de coach), Berry Marttin (over de wereldwijde rabobank en het belang van Australie en Nieuw Zeeland daarbinnen). Een geweldige teamoefening (ga op expeditie naar de top van Mount Cook, met allerlei obstakels, gevaren en keuzes onderweg). Maar vooral ook hele leuke gesprekken met collega's van overal vandaan. Die vertellen hoe het nu is om in Christchurch te leven, om maar een voorbeeld te noemen. En die allemaal een enorme drive en betrokkenheid hebben. Niet alleen bij de rabobank, maar vooral ook bij hun klanten. hoera!

Daarnaast merk ik dat jullie, zels na bijna 2 maanden nog steeds mijn weblog lezen. Ik ben niet alleen: hoera!

cheers!

1. Jp:
    9 maart 2014
    Wat ziet het er allemaal heerlijk uit en wat zijn je verhalen herkenbaar. Hou vol. Er komt een moment dat de Aussie rules logisch worden en je alles in 1 keer regelt. Succes Jp
  2. Martine:
    9 maart 2014
    Je eerste ritje zonder schade, well done Paul! En zo'n teamoefening van de Rabo Australie is toch net even wat anders dan hier in Nederland, echt super leuk. Wij hebben hier de eerste verjaardag zonder jou ook overleefd, it was not the same maar met een hoge dosis bitterballen hebben we ons er goed doorheen geslagen. De uitslag van dit weekend 4-0 (gewonnen uiteraard). Grtz, 3M
  3. Carola bus:
    9 maart 2014
    Waar blijft al het water dat over de zwembadrand heen valt?
  4. Petra:
    10 maart 2014
    Weer genoten! :-)
  5. Marja:
    10 maart 2014
    Je bent zeker niet alleen!
    Leuk om je verhalen te lezen. Je houdt het goed vol :-)
  6. Edith:
    14 maart 2014
    Oh wat een prachtig stekje heb je gevonden Paul, ik teken ervoor! Wat een uitzicht! Weer eens wat anders dan de Haarlemmermeerpolder... Vind t echt leuk om elke week even van je te horen; alsof ik heel stiekem een ietsiepietsie ook down under ben :-) Dus graag nog even volhouden met je weblog!
    Goed weekend, Edith
  7. Carola bus:
    18 maart 2014
    Zeg eeeeeh, wij wachten op de nieuwe update. Je bent 4 dagen over tijd.