First day at the office

17 januari 2014 - Sydney, Australië

Het is een bijzondere week geweest. Sinds ik het bericht kreeg dat de visa voor het hele gezin zijn goedgekeurd is alles in een enorme stroomversnelling terechtgekomen. Het traject om in Australie aan de bak te kunnen is met recht een traject geweest van rennen en stilstaan. Maar: we zijn er, en het eindresultaat telt!

Afscheid nemen is nooit leuk. Dat was het de afgelopen week dus ook niet. Maar de lieve woorden, onverwachte bezoekjes tot en met dinsdagavond aan toe, de leuke mails en laatste telefoontjes maken veel goed. Helemaal verrassend was het toen ik gisteravond mijn koffer uitpakte (na een voorspoedige, maar lange, reis) en daarin een enorm lieve kaart vond: dank je wel zus, zwager en nichten! En vertrekken is ook makkelijker wanneer je weet en ervaart dat er thuis 4 kanjers zijn die zichzelf goed kunnen redden en ook via Whatsapp/skype/mail of hoe dan ook meeleven en dat laten merken.

Over de reis is niet veel te vertellen. Woensdag om 12.00 naar Schiphol, donderdag rond 23.00 in het hotel. En daartussen vliegen met een overstap in Dubai. Ik was wel onder de indruk van die nieuwe Airbus, wat een joekel! Na de belangrijkste spullen te hebben uitgepakt (eigenlijk alleen mijn pakken en overhemden om verder kreuken te vermijden) rond 1 uur gaan slapen. Een heerlijke nacht gehad, helaas duurde die kort, tot ongeveer half 4. De rest van de nacht liggen wachten totdat het een 'nette'  tijd zou zijn om naar kantoor te gaan.

En Australie is niet alleen een mooi land, dat geldt ook voor de Rabobank. Uit tactische overweging zit ik met mijn rug naar het uitzicht, ik kan niet ontkennen dat ik er af en toe met de handen in de zakken toch wel van heb genoten. Niet alleen het weer is warm, dat geldt ook voor de ontvangst door de nieuwe collega's. Veel praktische zaken kunnen regelen, zoals computer, telefoon, toegang enz. Maandag kan ik dan ook eindelijk echt aan de slag.

Voor het weekend heb ik ook al een hele huiswerklijst. Naast - stiekem - wat leesvoer van de bank moet er een buskaart komen, een prive telefoon, een nieuwe rugtas (toch, Em?), een stad ontdekt en nog veel meer. Maarrrrrrr,

daarover later.

Veel liefs, Paul

1. Judith M:
    17 januari 2014
    Gelukkig veilig aangekomen (ik heb het niet zo op vliegtuigen) en een goed begin. Nu lekker hard werken, omdat het kan. Dan gas terug als de rest komt :-)
  2. Netty de Haas:
    17 januari 2014
    Leuk: je eerste echte Australische blogbericht.
    Klinkt als een goed begin!
  3. Jeanine:
    17 januari 2014
    Hoi Paul, wat spannend. Ook jou avontuur is nu ook echt gestart. Ik kan me voorstellen dat de afgelopen week een rollercoaster was. Maar wat een prachtig uitzicht vanaf je kantoor, daar ben ik in mijn Afrikaanse hokje wel jaloers op. Leuk jou te volgen in de komende eerste periode down under. Good luck! Jeanine
  4. Kirsten:
    17 januari 2014
    Fijn om te horen! Goed weekend gewenst en veel succes en plezier maandag. :) Liefs!
  5. Edwin:
    Hoi Paul,
    Dat klinkt als een goed begin en nu gaan genieten van een eerste weekend in de nieuwe stad. Ben benieuwd waar je je allemaal over gaat verbazen :)
  6. Karin Kruidenier:
    17 januari 2014
    Misschien kun je dit weekend proberen een eitje te bakken op de motorkap. Schijnt te kunnen met de hitte waar je nu in zit. Succes.
  7. Leendert:
    17 januari 2014
    Om in stijl te blijven…Good on ya mate!!! Mooie relaas.. en dan mij maar de verslagen van de wedstrijd(en) laten schrijven, grrrr, dat had jij volgens mij ook prima gedaan Paul. Zag dat de echte hitte zuidelijk (VIC) en in W.A. zit. Voor jou dus genieten van de zomer in je vrije uurtjes. Suc6 met de jetlag en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.
  8. Marja:
    18 januari 2014
    fijn dat je een goede reis hebt gehad, en wat een geweldig uitzicht idd! Hoe staat het met de warmte,is die net zo geweldig...?? Succes met alles, liefs xx
  9. Carola bus:
    18 januari 2014
    Mooi uitzicht. Dat is toch Darling Harbour? Daar gingen we vroeger wel eens uit. Leuk. Tickets naar Australie zijn goedkoper dan ik had verwacht! Vergeet dus niet die extra kamer in je huis waar ik kan slapen! En graag ook een zwembad. En liefst ook uitzicht over de baai. En ... En .... En .... Veel plezier met je househunt!

P.S. Bovenstaand is geen grapje. Dit is echt megaserieus!
  10. Femmy:
    18 januari 2014
    He Paul, Fijn dat je veilig bent aangekomen. Wat een reis!
    Vanavond hebben we het over je gehad en aan je gedacht. All you need is love is 'down under' geweest. Hele mooie beelden van Sydney gezien!! Geniet ervan. Liefs Femmy
    ps. Je krijgt de groeten van je ouders.
  11. Edith:
    19 januari 2014
    Ooh dit klinkt zoveel beter dan het oersaaie, voorspelbare , vennepse leven hier ... Hebben ze geen jurist nodig daar
  12. Carola bus:
    19 januari 2014
    wij missen je heel erg (berenknuffel)