En dan het weekend in

21 januari 2014 - Sydney, Australië

In eerlijkheid: ik had nooit gedacht dat jullie reacties zo belangrijk voor mij zijn. Als ik 's avonds een verhaaltje heb geschreven is het enorm leuk om 's ochtends in te loggen en jullie respons te lezen. Dat geeft dan toch ook echt het gevoel dat 'uit het oog, uit het hart' niet helemaal opgaat. Thx for that!

Zaterdag begon vroeg, 6 uur 's ochtends lag ik in het zwembad. Als je dan toch niet kan slapen kan je toch maar beter iets gaan doen, nietwaar? Vervolgens bleek het nog een hele toer om te ontdekken waar je nou toch een buskaart kan kopen, of een krant, of gewoon: brood. De wens om een eigen mobiel aan te schaffen bleek ook lastiger te realiseren dan gedacht: zonder bankrekening en/of vaste woon of verblijfplaats geen abonnement. En met de mobiel van het werk kan ik keurig bellen, maar niet buiten Australie. Weet ik veel dat dit niet aan onkunde van mij ligt, maar aan het contract wat niet helemaal blijkt te zijn wat het zou moeten. Maandag op kantoor maar oplossen. De Ipad is wel aangeschaft, maar het gebruiksklaar maken bleek toch ook weer lastiger dan gedacht: het wifi van het hotel is dubbel beveiligd en dus de straat maar op en de klus geklaard bij de kroeg op de hoek. Ik vind dan ook oprecht dat het meer dan verdiend was om aan het eind van de morgen een uurtje de krant te lezen, met muziek op de oren. Leuk, met een interview van Jacco Verhaeren.

's Middags de stad maar in, ik weet nu zo ongeveer wel de plekken waar ik met de dames Van der Voort, als ze in april met vakantie hier naartoe komen, dus niet heen moet gaan. Prachtig, de shops in de Queen Victoria Building, maar onbetaalbaar :-).

De nacht naar zondag toe voor het eerst langer doorgeslapen dan 4 uur in de ochtend. Dus opgewekt naar de kerk gegaan en de dienst in St. Andrew's Cathedral meegemaakt. Het is bijzonder om aan de andere kant van de wereld een dienst mee te mogen maken die voor een deel herkenbaar is en voor een deel ook niet. Maar in ieder geval wel rust en vertrouwen geeft. Zeker ook wanneer ik via de Whatsapp door Emma een foto krijg doorgestuurd van een kaart uit CrossPoint. Fijn te weten dat ook daar aan mij, maar meer nog, aan 'mijn 4 achterblijvers' wordt gedacht. Oh ja, voor de meer toeristisch geinteresseerden onder jullie: ik heb vanuit mijn hotel uitzicht op het dak van de St. Andrew, geniet elke dag van klokgebeier (heb zojuist maar weer de koptelefoon opgedaan om daar vanaf te zijn) waarbij het ook nog eens de oudste cathedral van de stad, zo niet het land is. Wow. En dat allemaal in 1 ochtend!

De middag met een bezoek aan het Australian Museum rustig aangedaan. De exposities over de aboriginals is interessant, net zoals het overzicht van alle enge, vieze, giftige, dodelijke insecten, slangen en andere beesten. Ik weet nu alles van de funnel spider (rood/bruin, absoluut dodelijk, komt vooral in de buurt van Sydney voor, inmiddels is er een tegengif, moet je wel snel genoeg zijn en het lichaamsdeel dat is gebeten afbinden en degene die is gebeten heel erg rustig houden) en consorten. Fijne kennis. 's Avonds had ik een afspraak met een collega uit Utrecht en haar man, wat erg leuk was. Wel gemeen: ik moest maandag weer werken en zij hebben lekker vakantie. Some people do have all the luck.

Zojuist naar huis gebeld en Emma weltrusten gewenst. Ikzelf ga weer aan de slag in een stad waar het weer momenteel net zo miezerig is als vaak in Nederland. Maar dan een paar graden warmer.

Terwijl ik dit gisteren aan het typen was hield m'n computer ermee op. De kop van de werkweek is er inmiddels dus ruimschoots af. Vanochtend om 8 uur even naar huis gebeld en Emma aan de telefoon. 'Welterusten schat' 'werkze paps', het blijft wel apart allemaal :-)

Tot later!

1. Pieter:
    Hoi Paul,

Was je toch opeens snel weg, gelukkig kunnen we nu makkelijk op een afstand meeleven, geeft toch een leuke indruk en we weten bijna meer van je leven dan in nederland. Geniet van de eerste indrukken die vergeet je niet snel meer! groeten Pieter & Janine
  2. Taco Koster:
    Hoi Paul,

Erg leuk om mee te lezen met je belevenissen!!

Groet, Taco
  3. Edwin:
    Hoi Paul,
    Erg leuk en herkenbaar om te lezen. De kleinste vanzelfsprekendheden in Nederland kunnen voor de grootste zoektochten leiden aan de andere kant van de wereld. Het zal ongetwijfeld een groot gemis zijn zo zonder vrouw en kinderen, maar wat duren die weekenden dan opeens lang, he en kun je opeens veel dingen voor jezelf doen! Keep on surprising and enjoying!
  4. Ed en Bar:
    Ha die Paul,
    Fijn dat je alvast weet uit welke shoppies je de dames VdV (met nadruk de jr) moet houden. Maarre, hoe staat het met de zoektocht naar zo'n heerlijk mannenpenthouse? Wij begrepen dat je het in het hotel alweer helemaal gehad hebt.....
    Eigenlijk vinden wij dat jouw VdV-tjes ook een weblog moeten bijhouden, en onze kant van de wereld beschrijven. Op Ilperveld gebeurt ook zoveel. Het thema is nu even karton. Heeeeeel veeeeeel karton.
    xxxBar&Ed
  5. Judith M:
    21 januari 2014
    Het klinkt allemaal heel avontuurlijk en leuk. Lekker op verkenning en ontdekking en toch nog tijd voor jezelf. Hoe lang blijf je in dat/een hotel?
  6. Carola bus:
    21 januari 2014
    Je zou je huis hier moeten zien nu. Je kunt er apenkooien.

Australian museum was het enige museum dat ik leuk vond in Australie. Heel erg leerzaam. Vooral de historie van de Aborigines vond ik interessant.

Oh ja, voor dat huis nu, verdient je vrouw echt alle lof, eerbied, mooie ketting, respect, nieuwe oorbellen, liefde, etc. etc.

Werk ze!
  7. Dirk:
    Ha Paul,
    Mooi stukje geschreven kerel. Zo kunnen we lekker met je meegenieten! Behalve dan van die spin natuurlijk. Zo te lezen kamp je nog een beetje met wat jet-lag, kan dat? Komt vast goed.
    Blij te horen dat ook zo'n bank nog wel wat problemen heeft met moderne communicatiemiddelen. Dat zal de "bo" in de "Rabo" wel zijn.
    Ga lekker door zo, op naar nog meer belevenissen!
  8. Niels:
    21 januari 2014
    We missen je heel erg, maar ik denk dat jij je wel vermaakt. Als ik zo kijk met het museum de cathedraal en het zwemmen veel kusjes van Niels,Rick,Emma en mama
  9. Martine:
    21 januari 2014
    Hi there! Leuk om je belevenissen down under te lezen! groetjes, M+M+M
  10. Leendert:
    22 januari 2014
    Ha-ha, zo herkenbaar dat verhaal over de "wildlife" in Oz. Ik kreeg de schrik van ieder jeukje/kriebeltje dat ik niet direct thuis kon brengen… Voor wanneer je het nog niet wist, op zondag is O.V. in Sydney bijna gratis, ik geloof AUD 2,50 voor een dagkaart onbeperkt reizen. Incl. de ferry's aan de
    Circular Quay. Tot slot nog een leuk filmpje waar wij veel aan hebben gehad…hahaha. http://www.youtube.com/watch?v=wy_TB6onHVE&feature=youtu.be
  11. Edith:
    22 januari 2014
    Hoi Paul, ' More to explore' zal voorlopig wel je motto blijven..
    Je kunt misschien nog een tennis wedstrijdje meepikken in Melbourne op de Australian Open ; wat is nou afstand Down Under?? Praktisch om de hoek , toch ?? Intussen oriënteer ik me ook alvast op de prijzen voor tickets :-)
    Werk ze daar en ik begrijp dat de thuisblijvers in eigen huis toch een soort van spoorzoekers zijn geworden .. Hopelijk keert ook daar de rust weer wat terug als die container eenmaal vaart..
    Groeten, Edith
  12. Erik:
    26 januari 2014
    Hoi Paul,
    Geniet maar van het lekkere weer... we hebben gisteren met z'n alleen weer staan te verkleumen langs het hockeyveld. Maar het was echt een geweldige wedstrijd en alle meiden hebben goed gespeeld. Zelf jij zou trots geweest zijn...:)) Het is trouwens een stuk rustiger langs de kant zonder jou..Toch missen we nu al jouw legendarische woorden: "ik ga deze wedstrijd niets roepen langs de kant" en meestal had je binnen een minuut al je belofte gebroken. Maar het was jammer dat je er gisteren niet bij was. Was echt een leuke wedstrijd. Ik heb nog een paar foto's gemaakt van Emma maar zodra ik de camera in mijn hand had draaide ze zich meteen om. Ze wilde helaas niet op de foto. Heerlijk die pubers...
    Als ik het zo allemaal lees ben je al aardig je draai aan het vinden. Geniet daar en ik houd je op de hoogte van de hockeywedstrijden. En ik probeer Emma nog een keer op de foto te krijgen...
    Groeten van de familie Romijn!