Het ´gewone´leven

15 maart 2015 - Sydney, Australië

Het is zondag, een goede dag om weer een verhaal te schrijven. Iedereen is weer thuis na een drukke week, is rustig aan het studeren omdat er een serie toetsen aan zitten te komen, neemt een douche of oefent op de dwarsfluit. Ingrid zit tegenover me een brief aan haar tante te schrijven die aan het eind van deze maand 85 hoopt te worden. Buiten waait het behoorlijk, de temperatuur is nog steeds behaaglijk (>20 graden), maar inmiddels ook weer dragelijk (<35 graden). De herfst is begonnen, geen wollen truien nodig, maar huiselijker kan het bijna niet.

Dit keer geen reisverslag, hoewel het werk me de afgelopen weken naar Wellington, Tasmanië en Perth heeft gebracht. Maar dat was werk en geen vakantie. Ingrid was 3 dagen mee naar Perth, voor haar was dat ook hard werken, arm ding: 6.30am op om aan te sluiten bij een tocht naar de Pinnacles en 8.00pm weer terug. Maar met mooie plaatjes.

Dus maar een kort leefverslag deze keer. Van wat een gemiddeld weekend ons hier in Sydney te bieden heeft. Dat weekend begon goed. Vrijdag is Niels thuis gekomen na een week op kamp te zijn geweest met school. Dat kamp begon om maandag in alle vroegte, om 6.00am verzamelen op school. 2 dagen kamperen, 2 dagen in een cabin, iedere dag, met een rugzak bijna groter dan het joch zelf, naar de volgende locatie lopen. Met een schep om een toilet te maken (wat natuurlijk niet nodig was, de oplossing is simpel en doeltreffend: gewoon 4 dagen niet naar de wc gaan). Onder de schrammen en blauwe plekken, met open gekrabde muggenbulten én met enthousiaste verhalen zat hij  weer op de bank. Zich wentelend in de aandacht van zijn broer en zus die hem enorm hadden gemist (en dat natuurlijk niet toegeven). De vrijdag avond werd vervolgd met een spannende indoor hockey wedstrijd van Emma. Het zwaar bevochten gelijkspel (2-2) was volgens de Redlands supporters (wij dus) volstrekt onterecht (bij ons was om onbegrijpelijke redenen een doelpunt afgekeurd), maar daar viel niets meer aan te doen. Emma had voor haar eigen supportersclub gezorgd: vier meiden bleven bij ons slapen en waren mee naar de match. Met ons 5-en probeerden we nog de wave uit bij ieder door ons gescoord doelpunt, helaas, zonder succes. Op zaterdag hadden de dames een feest in de stad waar ze met z'n allen heen gingen. En begon voor Rick het voetbal seizoen met de eerste oefenwedstrijd. Na een strakke warming-up begon die om 9.00am. We verloren met 1-0, wat absoluut een goed resultaat was als je beseft dat de jongens nog niet samen gespeeld hebben, we ook nog eens drie open kansen hebben gemist en de tegenstander al weken in training was. De consequentie van het verlies: iedere maandag om 7.00am in de gym op school om kracht en conditie op te vijzelen...... Ik vond het heerlijk om weer langs het veld te staan, maar moet toegeven dat ik het 'venneps-gelul' nog steeds mis. Na de wedstrijd ging Rick keurig zijn Nederlands leren, in voorbereiding op een skype afspraak die hij morgen heeft met zijn leraar in......Wenen :-). En was hij weer weg om 4.00pm om met een stel vrienden naar een school jaarfeest te gaan en zijn eigen sleep-over te hebben. Persoonlijk hoogtepuntje deze zaterdag was de gevulde snapper op de BBQ die prima smaakte en ook Ingrid haar goedkeuring had.

En zo is het zondag, worden er brieven geschreven, boeken gelezen, huiswerk gemaakt. Ben ik weer 50 bladzijden opgeschoten in 'The fatal shore' van Robert Hughes (wat een bizarre geschiedenis kent dit land) en luisteren we wat muziek. Straks toch nog even de tv aan voor de Formule 1, kijken hoe 'onze  Max' het doet, naar de kerk en een simpele maaltijd. Zijn we weer helemaal klaar voor een nieuwe week. En zwagers vast van harte gefeliciteerd!

cheers, Paul

1. Karin Kruidenier:
    16 maart 2015
    Hallo allemaal, waarom verbaast het mij nou niet dat Niels dat schepje helemaal niet nodig was. Fijn dat hij het toch heel leuk heeft gehad. Knap hoor. Dit is wel even iets anders dan een kampeerboerderij in Bladel of Lunteren. Wat gaan die kinderen van jullie hard joh. Die kennen we straks niet meer terug. Em als jullie terug zijn, moeten jullie maar een film/fotoavond organiseren om alle moois van alle reizen te laten zien. Groet aan allemaal van ons allemaal hier. Net Dirk zijn verjaardag gevierd (had jullie nog willen uitnodigen, maar ja jullie zijn zo druk), en dat was gezellig. Allebei de kinderen thuis, en Manon d'r vriendje Tim ook voorgesteld aan vrienden en fam. Dirk is net vertrokken naar De Bilt. Is tegenwoordig zijn werkplek en ik stap zo ook op mijn fietsje richting Bona. Het weer is al lenteachtig in tegenstelling tot jullie herfst. 's Morgens nog erg koud en in de middag zo'n lekker zonnetje. Wij hebben net 3 weken in de ellende van de badkamer verbouwing gezeten. Maar het is klaar en erg mooi geworden. Nu moet Dirk nog schilderen boven en dan is dat ook weer klaar. Blij mee. Dan op naar de paasdagen en Manon d'r 21e verjaardag. gelukkig mogen we het 21-diner nog even uitstellen. Half april gaan Dirk en ik lekker een weekendje naar de Veluwe om even bij te komen van alle drukte en weer even bijpraten, fietsen en wandelen en natuurlijk lekker eten. Ik kijk daar nu al naar uit. Door de verbouwing hebben we in de krokus ook niks leuks gedaan en ik merk dat ik dat toch wel nodig heb om beter uit te rusten. geldt ook voor Dirk trouwens. Ik ga naar school. Tot snel. Een dikke zoen voor allemaal. X Groet, Karin.
  2. Petra:
    16 maart 2015
    Ik zeg: verhalen bundelen en er een mooi naslagwerk van maken voor later! Leuk om te lezen weer.
  3. Edith:
    16 maart 2015
    Goed om weer van jullie te horen! Klinkt allemaal als behoorlijk gesetteld! En de tijdstippen waarop jullie kids aan de gang gaan 's ochtends, zal menig puber hier doen stuiptrekken...
    Bem zelf blij dat voorjaar in aantocht is.. Heerlijk weer lang licht. Niet meer als een mol door het werkende leven... Witte kerk zit nog altijd zonder predikant. Wordt hard aan gewerkt (zit zelf in commissie :-) dus weet alle ins and outs. Zelf een weekje vrij geweest. Vriendin bezocht in Engeland en weer goed uitgerust. Gelukkig maar want m'n compagnon ligt gestrekt met longontsteking. Dat heerst behoorlijk , hoor van meer mensen dat ze erdoor geveld zijn. In november reis ik trouwens naar Azië en heb besloten daarna door te reizen naar Australië. Ga een diepgekoesterde wens maar eens vervullen. Hoog tijd!
    Zal jullie dan uiteraard een bezoek brengen! Lieve groeten, Edith
  4. Martine:
    16 maart 2015
    Ook het 'gewone leven' klinkt nog behoorlijk afwisselend! Afgelopen week heeft de VVZ MD1 weer goede zaken gedaan door met een gure wind over het veld in Zwanenburg (het leek VVC wel..) toch met 9-0 te winnen. Sommige meiden wilden na een wisselbeurt niet eens meer onder de berg jassen vandaan komen om weer te spelen. De sporttijden zijn bij jullie dan Spartaans maar de temperaturen zijn vast aangenamer. Weten ze daar in Australië overigens wel dat jij een zeer begenadigd trainer/coach bent voor zowel hockey als voetbal? Dat moet op korte termijn dan toch wel tot meer punten leiden voor Rick en Emma!
    Maak er weer een mooie week van!
    groetjes, Martine
  5. Tilly:
    22 maart 2015
    opeens zit ik op je blog, leuk om te lezen, en herkenbaar. wij hebben ook een periode in het buitenland gezeten met de kids. groeten, tilly
  6. Alexandra:
    28 maart 2015
    Hoi Paul en Ingrid, ik heb al vaker gezocht naar jullie Australische belevenissen, maar niet eerder kunnen vinden. Leon had afgelopen week van Rinus gehoord dat hij Paul had gesproken, toch maar weer een poging gedaan, en gevonden! Leuk om jullie ervaringen te lezen, klinkt al met al toch als een geslaagd avontuur! Geen Nieuw-Vennep ;-)
    Groetjes van ons allemaal!