De vakantie voorbij

1 februari 2015 - Sydney, Australië

Hoe is je vakantie geweest? Een standaard vraag als je net weer terug bent op je werk. Dus afgelopen week is die vraag mij erg veel gesteld. Het antwoord? GEWELDIG!! Wat dacht je anders, met drie pubers bijna drie weken rondtrekken op het prachtige en (zeker voor onze begrippen) lege Tasmanië. Waarbij dat 'leeg' ook gold voor de omvang van de 'grote' steden op het eiland, het internet bereik en het bereik van de mobiele telefoons. 'Ze denken dat ik dood ben!!' was een klacht die meer dan eens geuit is door meer dan 1 kind.

Het nieuwe jaar is heerlijk begonnen. Op oudjaarsavond hadden we een prachtige plek op Cremorne point, aan de Harbour, met uitzicht op de brug en de belangrijkste plaatsen waar vuurwerk werd afgestoken. Emma en Ingrid zaten daar vanaf 's ochtends 11 uur, maar het was het wachten waard. Stik druk, gezellig en (gelukkig) niet warmer dan 25 graden overdag. Rond 5 uur sloten 'de mannen' zich aan bij de dames, met verse sushi en drinken. Geen alcohol, dat mocht niet. Bleek alleen dat wij zo ongeveer de enige gehoorzame vuurwerkkijkers waren :-)

Nadat we Emma haar verjaardag hebben gevierd in ons favoriete Italiaanse restaurant in Darling Harbour en een Harbour Bridge klim konden we de 5e eindelijk op het vliegtuig naar Hobart. In iets minder dan 3 weken hebben we genoten van de prachtige natuur en ook de bizarre geschiedenis van het eiland. Ongeveer 2 1/2 x Nederland, 600.000 inwoners en voor meer dan de helft beschermd natuurgebied en/of op de wereld erfgoedlijst. We hebben zoveel kangoeroes gezien dat we op het laatst maar gewoon doorliepen als er weer 1 te zien was: 'pap, dit is AUSTRALIE, hier leven meer kangoeroes dan mensenl'. Afijn, de wombat, echidna, Tasmanische duivel, de platipus, dolfijnen of een in een rivier spelende seal konden op meer belangstelling rekenen. Soms natuurlijk, niet altijd. De wandelingen bij Cradle Mountain en de Wineglass Bay waren prachtig, De boottocht rondom Tasman Peninsula (bij Port Arthur) ronduit geweldig. Nooit geweten trouwens dat - voordat Port Arthur als gevangenis dorp werd gebouwd - er aan de andere kant van het eiland al een experimenteel gevangenis eiland bestond (Sara Island). Wegens 'succes' gesloten en gebruikt als 'goed' voorbeeld voor Port Arthur (zelfs voor Engelse begrippen waren er teveel doden en stakingen op Sara Island).

Al met al dachten we een mooi en afwisselende reis bedacht te hebben. Maar niet heus: volgende keer graag wat meer actie. De quad tocht die we hebben gemaakt smaakte dus naar meer........

Ondertussen is het gewone leven weer begonnen en zit iedereen nu aan de eetkamertafel aan het huiswerk. Ook weer leuk, maar een stuk minder 'exiting'. Stiekem genieten we daarbij nog na van de gisteravond door Australië  gewonnen finale van de Asia Cup. Live aanwezig in een uitverkocht Australia Stadium hebben de 3 'mannen VanderVoort'  zich de kelen schor geschreeuwd om het vak waarin ze zaten (vol met Zuid Koreanen) te kunnen overschreeuwen. En met succes: 2-1 in de verlenging: AUSSIE AUSSIE AUSSIE, Oi Oi Oi !!!

Cheers, Paul

1. Ed en Bar:
    1 februari 2015
    En oh, wat zijn onze jongens weer blij dat Niels weer "online" is. Wat een gemis .... :)
  2. Martine:
    1 februari 2015
    Prachtige foto's, ooit zullen de pubers er vast ook met veel plezier op terugkijken!
  3. Carola bus:
    1 februari 2015
    Ik sluit mij geheel aan bij Ed en Bar. Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt. nog 12 weken!
  4. Leendert:
    3 februari 2015
    Ik ben niet jaloers, Ik ben niet jaloers, Ik ben NIET jaloers, alleen geloof ik dat zelf niet eens... haha. Wat een super avontuur, een geweldig verhaal en mooie foto's weer. Iedere x weer een genot om te lezen.