Happy new year

7 februari 2014 - Sydney, Australië

Tsja, het is weer vrijdag avond. De wasmachine draait, op tv is een 'zinderende' wedstrijd tussen West Sydney en Brisbane (met een grote rol voor onze 'eigen' Youssouf Hersi en Sjinsji Ono, maar ze staan wel achter met 1-0).

En ik ben aan mijn laatste weekend in dit hotel begonnen. Een heerlijke gedachte. Het huis dat ik vorige week heb bekeken is het huis waar we straks met z'n allen gaan wonen. Het is een erg leuk huis, gebouwd tegen een helling (aflopend). Je komt binnen in de living met een redelijk groot terras en uitzicht op een baai. Op de verdieping eronder zijn de slaapkamers, de verdieping daar weer onder heeft 1 kamer weer een terras en een zwembad. Geen tuin verder, maar enorm veel groen op de helling. En twee straten verder is een klein strand, ongeveer een kilometer de andere kant op is een groter strand. School in de buurt, zonnetje erbij, kan bijna niet beter. Vorige keer heb ik hier ook al over geschreven, maar ik ben enorm blij dat het is gelukt. Dus nu ben ik me weer aan het verdiepen in internetbundels, telefoonaansluitingen, televisie abonnementen en wat voor (huur)meubels ik nodig heb. Never a dull moment :-) Het wordt nu ook tijd om eens over een auto na te denken en hoe ik straks ga forensen.

Met alle recht: happy new year!

Afgelopen zondag was ik niets vermoedend een boek aan het lezen, met mijn koptelefoon op, toen ik uit mijn ooghoeken vuurwerk zag. Op zich niets bijzonders, het was denk ik de derde keer sinds ik hier ben en ook vanavond was het weer raak, maar ik was toch wel benieuwd wat er was. Dit vuurwerk kwam nl. van een gebouw 1 blok weg van waar ik zit. Het bleek dus knetter druk te zijn op straat, met een parade waar het bloemencorso een puntje aan kan zuigen, het ging denk ik wel meer dan een uur achter elkaar door. Maar na 10 versierde paarden, de lokale judo club, de yoga club, de thuiszorg moeders, de majorettes (maar dan Chinees) in alle leeftijden had ik het wel gehad. Toch wel grappig, als Chinees vier je dus lekker 2x per jaar nieuw jaar.

voor de rest ben ik vorig weekend weer helemaal bevestigd in mijn (voor)oordelen over flower power in het algemeen en Yoko Ono in het bijzonder. In het Museum of Sydney is een tentoonstelling van haar (war is over, if you want it) waar de kranten hier nogal enthousiast over waren. Nooit meer naar luisteren, morgen toch maar naar het strand denk ik.

Komende weken gaan sowieso weer leuk worden. Naast de verhuizing op vrijdag ga ik maandag avond naar Orange, aan de andere kant van de Blue Mountains. De week erop naar Port Lincoln, aan de zuidkust westelijk van Adelaide. Kijken hoe hoet bankieren hier in het echt gaat. Ik zie daar erg naar uit. De (ruim) eerste drie weken hier zijn intensief, soms spannend, soms vermoeiend, altijd leerzaam. Hoe redelijk ik toch dacht dat mijn Engels is, in een vergadering met een groep Aussies, een stapel vergader spullen en meningen te verdedigen of te geven is dat toch wel iets anders. But I survive.

Ik houd mezelf dus wel bezig, en dat is maar goed ook. Want verder is het hier (midden in de stad) erg stil. Ik geniet dus extra van de reacties, het skypen (zeker als Niels zijn nieuwste keyboard lied voorspeelt, prachtig!), de voetbal en hockey uitslagen (Madelein, als je tegen VVC speelt moet je je wel inhouden, afgesproken?) en alle blijken van leven uit Nederland.

Oh ja, het is 1-1 geworden.

tot later!

1. Netty de Haas:
    7 februari 2014
    Fijn dat je een huis hebt gevonden.
    Hoop dat het een echt thuis voor jullie zal zijn de komende jaren!
  2. Femmy:
    7 februari 2014
    He Paul, leuk om weer even een blik in je leven te hebben!
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet (foto!). Hoop dat je er een mooie tijd gaat beleven.
  3. Jeanine:
    7 februari 2014
    Het klinkt alsof je je draai al aardig aan het vinden bent. Fijn dat je een mooi huis hebt gevonden. Dat van dat Engels herken ik. Ook ik moest hier in Tanzania schakelen naar zakelijk Engels. Veel plezier bij het vervolg van je ontdekkingstocht.
  4. Martine:
    7 februari 2014
    Hey Paul, top dat jullie huis is gelukt. We zijn benieuwd naar de foto's. Ik zag net Floortje Dessing op TV op reis in Sydney, volgens haar de leukste stad van de wereld! En zij kan het weten! De Blue Mountains zagen er in ieder geval prachtig uit, daar krijg je de vd Voortjes junior wel mee naartoe denk ik. Ik zal Madelein je aanwijzingen meegeven (vorige wedstrijd was tegen Overbos dus dat had wel je instemming denk ik..). Fijn weekend! Marcel, Martine en Madelein
  5. Lucy:
    7 februari 2014
    Ik lees iedere keer weer met plezier jouw verhaal. Wat heerlijk dat je zo snel een huis hebt gevonden! Het klinkt als een droomhuis... Uitzicht, zwembad, dichtbij alles, veel groen... En dan dat mooie weer erbij... Ik hoop dat jullie je er snel thuis zullen voelen! Om heel eerlijk te zijn ben ik best wel jaloers! Maar dat had je denk ik wel verwacht, omdat ik mijn liefde voor dat land nooit onder stoelen of banken heb gestoken... Ik hoop dat jij (en straks de rest van jouw gezin erbij) een mooie tijd hebben. Maak er wat moois van!
  6. Femke:
    8 februari 2014
    Ha Paul, met dit soort beschrijvingen wordt het natuurlijk moeilijk het bezoek uit Nederland af te schrikken:-)
    Succes met de verhuizing!
  7. Karin Kruidenier:
    8 februari 2014
    Ha Paul, wat fijn dat je een huis hebt gevonden. Waarschijnlijk nog wel even leeg zonder de inhoud van de container die nog onderweg is. maar alles beter dan overleven in een hotelkamer. Wij zijn benieuwd. Heb ik je al verteld dat onze Jeroen eind feb een beetje jouw kant op komt? nee he. Hij vertrekt de 25e voor 7 weken naar Indonesië. De eerste 3 weken met zijn vriendin en dan trekt hij er ook nog een paar weken alleen op uit. Ach ja, kleine jongetjes worden groot. Afscheid nemen wordt lastig voor deze moeder maar hij gaat het vast heel erg fantastisch hebben en heel veel mooie dingen beleven en zien.
    Dag Paul, succes met het inrichten met niks.........
  8. Pieter:
    9 februari 2014
    Hoi Paul, klinkt allemaal veel belovend..maakt ons wel nieuwsgierig!! Dus gauw maar wat foto's uploaden.
    Sterkte deze week, groeten Pieter & Janine
  9. Carola bus:
    10 februari 2014
    Paul, Ik verheug me al op de slaapkamer bij het zwembad. 's morgens een ontbijtje op bed erbij en mijn vakantie kan niet meer stuk.
    Het viel me wel op dat het huis aan de "verkeerde" kant van Mosman ligt, anders had je zo met de boot naar je werk gekunt, dat wordt nu toch lastig, denk ik. Je kunt toch niet met de auto naar je werk? Of krijg je daar een parkeerplaats? Groeten,
    Carola