Herfst

25 april 2016 - Sydney, Australië

Op deze ANZAC day is het erg rustig in huis. De dag begon met een mooie fietstocht naar Churchpoint, samen met Rick. En nu doen de benen zeer, in ieder geval die van mij. Het is de laatste dag van de vakantie (voor de kids) en blijkbaar een ideale dag om de belastingaangifte te doen. Of nog een laatste keer een examen te oefenen voor de komende ronde toetsen. Of gewoon Black Cops 3 te spelen, dat kan natuurlijk ook. Of dan toch eindelijk weer een verhaal te delen op het internet via de blog. Want het is alweer een kwartaal terug dat ik dat heb gedaan.

Wat zijn zoal wat hoogtepunten van de afgelopen maanden? De tijd terugdraaiend ben ik erg trots op de beide dames Van der Voort die in 4 dagen heen en terug naar Melbourne zijn gereden. Emma reed grotendeels, dus ligt op schema om op haar volgende verjaardag een echt rijbewijs te hebben. En ze zijn zowaar ook nog de National Galary van Victoria wezen bekijken. Ai Wei Wei en Andy Warhol waren 'ok', maar The Velvet Underground mag toch nogsteeds niet gedraaid worden. De korte vakantie naar Fraser Island was zeker de moeite waard. De oudste 2 hadden besloten om niet mee te gaan, dus we waren alleen met Niels en hebben het geweldig gehad. Het eiland is ruim 100 km lang, 25 km breed,1 grote zandbak met prachtige meertjes, bossen, zandverstuivingen en stranden en alleen met een 4WD te bezoeken. Kortom, Ingrid en Niels hebeen veel gestuiterd in de auto en ik heb me een paar dagen een heuze rally-rijder gevoeld. En we zijn niet 1x vast komen te zitten in het zand.

De maand voorafgaand aan deze 'eiland safari' stond in het teken van family bezoek. Ingrid heeft haar ouders veel van Sydney kunnen laten zien en ik denk niet dat ik ver van de waarheid zit als dit voor elk van hun een geweldige tijd is geweest. En ook mij heeft het een hoop gebracht. Zonder mijn zwagers was ik nooit naar de Grand Prix van Melbourne beweest. Ookal ben ik zelf geen F1 fanaat, het is erg leuk om een keer meegemaakt te hebben. En als Marcel niet jarig zou zijn geweest terwijl hij bij ons op bezoek was hadden we ook geen cadautje hoeven verzinnen en had ik de Harbour Bridge niet via de boog 'bewandeld'. Even slikken als je de snelweg onder je voeten ziet liggen, gewoon doorlopen en genieten van het geweldige uitzicht.

En verder? Het 1e kwartaal van school is voor elk van de kinderen goed gegaan. Het 2e kwartaal zal vooral voor Rick een spannende worden, zeker omdat hij de komende weken zijn Nederlandse examens zal moeten doen. Niels gaat met school op kamp, Emma met hockey het kampioenschap van vorig jaar proberen te evenaren en  Ingrid gaat roeien. Ikzelf kan mijn energie nog steeds goed kwijt op mijn werk.

ANZAC day herdenkt de landing bij Gallipoli van de Au en NZ soldaten. Een oorlog waarin het aantal slachtoffers per hoofd van de bevolking in deze landen tot de hoogste van de wereld hoort. Goed om te weten en te herdenken, waar wij van het leven genieten.

Cheers, Paul

1. Ed en Bar:
    25 april 2016
    Leuk Paul, 't werd inderdaad wel weer eens tijd voor wat leuke verhalen van "your point of view". Thx!
  2. Leendert:
    27 april 2016
    zag dat ik mijn reactie verkeerd had geplaatst, nog maar een keer dan...

Leuk weer een verhaal te lezen over jullie avonturen D.U. Was zeker al weer veel te lang geleden.
    Fraser Island is idd mooi en hobbelig. Wij hebben destijds de bustour 'gedaan' en een van de aanwezige toeristen vond het niet nodig de gordels te gebruiken. Die werd dus gelanceerd van achter naar voor door de bus en zij heeft zeker een half uur op het strand moeten liggen, kon niet meer bewegen.
    Ik zag de foto van het vliegtuigje, ben je mee geweest? Ik niet destijds en daar was ik achteraf wel blij om, er liep toen een dingo door de branding met onze bus mee, mooie foto's van kunnen schieten, zij het achter het 'veilige' busglas vandaan. Die Harbour bridge beklimming lijkt mij een hele onderneming, wat een hoogte, zag ze wel gaan toen. Maar ja, misschien de volgende keer...? Verstand op nul en gaan is de enige manier denk ik.

Wij zijn zelf even de kou van Holland ontvlucht en zijn nu voor een weekje op Gran Canaria, lekker even voor-zomeren. Helaas kon Jurriaan niet mee.

Ik kijk weer uit naar je volgende verslag & foto's, hou ons op de hoogte...

Groetjes!
  3. Edith:
    28 april 2016
    Leuk weer van jullie te horen..! Fijn dat het goed gaat met jullie. Er zijn intussen weer een boel avonturen beleefd !
    Hier alles wel, beetje frisjes (zeker na 10 dagen Kenia). Heerlijk dat de zomertijd weer is ingegaan...kan ik uit m'n werk me voorbereiden op de Nacht van de vluchteling (in de nacht van 18 op 19 juni loop ik met vele anderen van Rotterdam naar Den Haag = 40 km) om zo geld in te zamelen voor noodhulp aan vluchtelingen wereldwijd. Zie de website voor verdere info.
    Hartelijke groet, Edith
    Dus mocht je me