The Queens birthday

9 juni 2014 - Sydney, Australië

Daar zit ik dan, op een koninginnedag zonder vrijmarkt, zonder vals zingende en/of viool spelende kinderen, zonder in oranje gehulde mensen die me proberen te overtuigen om voor een paar euro troep van hen te kopen waar ze zelf dolgraag vanaf willen maar niet de moeite voor willen nemen om het fatsoenlijk naar de vuilverbranding te brengen. Zo'n dag is het dus, het regent ook nog.

Maar wel weer een mooie gelegenheid om een teken van leven aan het internet toe te vertrouwen. Want dat is alweer een poosje geleden. En wat is er allemaal wel niet gebeurd sinds mijn laatste blog? De stad is onder gedompeld in een soortement licht festival, Vivid (je houdt het goed bij, Leendert!). Absoluut mooi en niet op de foto te krijgen. En na een avond rondgelopen te hebben ben ik er toch achter gekomen dat het beste uitzicht op de lichtshow in Darling Harbour gewoon van achter mijn bureau is :-). Dat is dan weer het voordeel van een reguliere 'einde dag even met Nederland bellen' afspraak. Dan zie je nog 's wat.

Ondertussen is het me ook gelukt om een ruim 700 pagina's tellende lofzang op het bewogen leven van Ned Kelly 'Australia's most notorious legend' uit te lezen. Veel Aussies vinden hem een echte Robin Hood, de schrijver van het boek overduidelijk ook. Je kan je de vraag stellen of het niet gewoon een ordinaire paardendief was. Hoe dan ook, het is een boeiend inzicht in de Australische geschiedenis van de 2e helft van de 19e eeuw. Terwijl in Nederland oa de Haarlemmermeer werd drooggepompt en ingericht (waarmee, maar dat geheel terzijde, de basis werd gelegd voor een prachtig en bruisend dorpsleven in Nieuw-Vennep) wist deze mijnheer Kelly met 3 handlangers de politie in Victoria een jaar of 2 te slim af zijn. Waarbij het echt wel boeiend is om de sociale ontwikkeling in australie te lezen, totaal anders dan in NL.

Op afstand volg ik ook de WK hockey in Den Haag, tenminste, zolang we winnen. Was erg grappig om zondag in in de kerk even te kunnen zeggen 'hey mate do you know What you Aussies played against the Netherlands? Moeten we bij dat andere WK dat eind deze week begint wel beter presteren dan de EK van 2 jaar terug. Anders krijg ik het natuurlijk genadeloos terug.

En voor de rest? Druk met werk, Nederlands bezoek daarbij, weer op en neer naar Wellington, via Skype even aanwezig geweest op de verjaardag van mijn moeder (raar, heel raar), de nieuwste unplugged opnames van REM gekocht (een aanrader), een nieuwe kapper gevonden die me, itt de vorige, niet heeft laten schrikken. Behalve de prijs dan.

Ondertussen zijn jullie natuurlijk allemaal druk met het voorbereiden van de zomervakanties. Stuur me de verhalen! Terwijl het hier steeds kouder wordt en de verwarming 's avonds, en eigenlijk ook overdag, aan moet. Maar geen nood, nog een week of 2 1/2 en dan kom ik naar Nederland. Het is maar voor even, maar ik moet zeker weten dat Ingrid en de kids ook echt naar Sydney komen :-)

cheers! Paul

1. Judith M:
    9 juni 2014
    H Paul, terwijl het bij jou kouder wordt is het hier echt warm. Er slecht van geslapen zelfs, met een oorverdovend kikkerkoor er nog bovenop. Vandaar al om 8 uur dit berichtje. Wel heerlijke lange (vrije) dagen met vrienden buiten, dus van mij mag het even zo blijven. Slapen doen we later wel weer. Ik vind de foto's van dat lichtgebeuren al heel mooi , dus als die niet geslaagd kan ik me voorstellen dat het prachtig was. De voorbereidingen voor onze vakantie.. daarover snel een aparte mail. Tot snel, we verheugen ons erop je weer te zien!
  2. Femmy:
    9 juni 2014
    Hoi Paul, we zijn weer helemaal op de hoogte. Wat een prachtige foto´s. Succes met de laatste loodjes en we kijken er naar uit je te zien binnenkort! Je hoort van ons.
  3. Karin Kruidenier:
    9 juni 2014
    Hey Paulus, dank voor je geschiedenisles. Knap he, onze hockeymeiden. Nu de voetbalmannen nog. Heb ik minder vertrouwen in hoor. Vakantie duurt voor ons nog even hoor. Nu na de Pinksteren nog 6 ! weken. Pfff, het is nu erg warm en dat mag, gezien de periode die er nog aan komt wel iets minder worden. Maar we genieten er wel van hoor. Af en toe een stukkie op de motor en op tijd hangen in de tuin met een lekker boek. De kinderen komen regelmatig thuis voor hun natje en hun droogje, dus dat is ook gezellig. Straks gaan we naar Zwolle. Naar mijn broer. We maken er een mooie 2e Pinksterdag van. Voorlopig was dit weer het laatste lange weekend. Dag Paul. Tot snel.
  4. Leendert:
    9 juni 2014
    Hey Paul, Leuk weer iets van je te lezen. En vreemd om m'n naam in je verhaal te zien, haha. Tja "vividSydney" ik had het graag willen zien, hopelijk komt het er ooit eens van. Ik had er ooit eens foto's van gezien, volgens mij van een achterneef die er met een groep vrienden was geweest (even op en neer vanuit Melbourne).
    Ned Kelly is inderdaad een soort Robin Hood en Aussies zijn lyrisch over hem, althans diegene die ik er over heb horen praten... In Melbourne kan je zijn cel bezoeken, misschien leuk om ooit eens een keer (met je gezin) te bezoeken wanneer je eventueel in Melbourne bent. http://www.oldmelbournegaol.com.au
    Wellicht kom ik je tegen wanneer je even in Holland bent maar iig veel "quality time" met je gezin gewenst...

Groet!
  5. Carola bus:
    9 juni 2014
    Hi Paul, het einde van jouw "eenzame" tijd is in zicht, en het begin van de onze helaas dus ook. Bereid je maar voor op veel tranen de week dat je hier bent en zeker de avond voor het "echte" vertrek. Mel denkt dat je speciaal voor haar naar Nederland komt om een berenknuffel te geven!
    Succes met de laatste loodjes.
    Carola
  6. Ed en Bar:
    9 juni 2014
    Geen zorgen Paul, ze komen echt wel met je mee...
    Maar wel gezellig dat je ze ff komt halen. Enne...het is hier lekker warm, ook zonder die terraswarmer aan.
    Veilige reis naar Ndl!
    Ed&Bar
  7. Edith:
    14 juni 2014
    Hi Paul,
    Nou op sportief gebied zijn er aardig wat onderonsjes tussen 'ons' en de 'aussies'!! Benieuwd hoe je dat beleeft :-)
    Op dit moment zijn de hockeydames bezig...
    Leuk dat je nog even deze kant op komt. Benieuwd wat gekker zal voelen, daar vertrekken of hier aankomen..
    Geniet nog altijd van je verhalen, hoop t ooit allemaal zelf te mogen zien. Fijn weekend nog! Edith
  8. Petra:
    17 juni 2014
    Hockey dames hebben gewonnen en goed begin van Nederland met voetbal!!! Tot snel!