Samen

13 juli 2014 - Sydney, Australië

In 4 weken kan er veel gebeuren. Terwijl ik dit schrijf wordt mijn portemonnee doorzocht door Ingrid op zoek naar Aussie dollars. Vrouw als ze is kan ze ook multi-tasken, dus maakt ze gelijk een lijstje van 'in Nederland vergeten dingen', die ik bij een volgend bezoek mee MOET nemen en niet mag vergeten. Oh ja, wie had er ook alweer ingepakt? Stomme en zinloze vraag. Gelukkig staat de plek waar de spullen zouden moeten liggen ook op het lijstje, handig voor een onhandige man. En ik geniet ervan.

De week in Nederland is geweldig geweest. Kort maar krachtig zoals dat heet. In de 5 dagen dat ik er ben geweest (exclusief heen en terugvlucht) heb ik gewerkt, een cursus gevolgd, maar vooral veel familie en vrienden gezien. Toch ook wel grappig hoe dat gaat: in mijn hoofd was ik al een 1/2 jaar weg, nu Ingrid en de kids met me meegaan is het afscheid voor veel mensen om ons heen opeens veel definitiever. Het doet me weer beseffen welk deel van het gezin het meest wordt gemist :-)

De eerste week samen in Sydney belooft veel voor wat er nog gaat komen. In de 'zomervakantie van 1 week' hebben we het vrij rustig aan gedaan. De buurt samen wat verkend en gerelaxed. Eerste levensbehoeften geregeld (mobiele abonnementen voor de kinderen), en, hoogte of dieptepunt, schooluniformen aangeschaft. Geen geklaag over jetlags, maar een positieve zin in het avontuur dat voor ons ligt. En daar hoort zo'n uniform met 'van die schoenen' gewoon bij, dus 'no worries', dan doen we dat. Bovendien de eerste plannen gemaakt voor de september vakantie en gisteren ook nog een dag naar de Blue Mountains geweest. Erg mooi, behoorlijk koud (blijkt het hier dan toch echt winter te zijn). De klassieke hoogte punten bekeken, zoals de 3 zussen en 's avonds in stijl de 'vakantie' afgesloten in een sushi bar op loopafstand van ons huis. Ook voor deze week geldt: kort maar krachtig.

Ondertussen is Nederland keurig 3e geworden op de WK (wees eerlijk, wie had dat vooraf gedacht?, ik niet iig), zijn ze hier in Australie nog steeds trots op het doelpunt van Cahill tegen the Dutchies, is mijn Argentijnse collega 'enorm blij' met met hun finale plaats, maar ben ik stiekem toch iets meer voor de Duitsers. Voor de Duitsers? Vreemde dingen gebeuren er.

Maar wel mooi.

Cheers, Paul

1. Femke:
    13 juli 2014
    He Paul, mooi verhaal! Fijn dat jullie weer 'compleet' zijn. Geniet er van!
  2. Ed en Bar:
    13 juli 2014
    Hahaha, de titel "onhandige man" wordt je aangepraat hoor.... ;)
    Greetzzz, Bar
  3. Edith:
    15 juli 2014
    Mooi en leuk om weer van jullie te horen!! Paul schakelt vast terug naar z'n inmiddels opgebouwde dagelijks ritme (ja Paul, stiekem gebeurt dat toch) en Ingrid en kids gaan hun eigen 'daily life' ontdekken! En ergens op een keer ontdek je dan dat er eigenlijk niet zo heel veel verandert, alleen de locatie is hemelsbreed verschillend. En dat is dan precies t goeie wat anders is, want juist dat zet de deur open naar zoveel nieuwe dingen en ervaringen. Must be life changing!
    Geniet ervan!! Edith
  4. Carola bus:
    18 juli 2014
    Sushi bar op loopafstand van je huis? Dat hadden jullie nog niet verteld. Had ik al gezegd dat mijn vlucht een one-way ticket is en dat je niet hoeft te koken als ik er ben?

Mel is superblij met haar knuffeltje. Ze heeft het constant bij zich, ze is er supertrots op. We missen jullie heel erg, het is saai hier zonder jullie.

Groeten,
    Carol
  5. Karin Kruidenier:
    20 juli 2014
    Zo dan. Nu heb ik tijd. Ik heb ook vakantie. Is het weer lekker druk om je heen? Niet erg waarschijnlijk, eerder gezellig. Is Ingrid lekker aan het hardlopen? Is ze nog niet verdwaald? Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de kinderen op school. Blijf toch juf he!! Wij weten nog niet wat we gaan doen. Paar dagen weg met de motor en een last minute naar Mallorca of zo..... We zien het wel. Eerst maar even uitrusten van een heel druk en lang schooljaar. Tot snel.
    Groet uit Leiderdorp.
  6. Leendert:
    21 juli 2014
    Geweldig verhaal weer Paul om maar te zwijgen van de begeleidende (schoen) foto's, haha.

Gefeliciteerd met je verjaardag, gelukkig kan je 'm samen met je gezin vieren!! Maak er een superdag van...

gr,

Leendert.
  7. Frieda:
    21 juli 2014
    Paul, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    een fijjne Aussie BBQ om het te vieren??
  8. Petra:
    21 juli 2014
    Weet ik in ieder geval hoe mijn nichtjes er straks bij zullen lopen! Mooi geschreven weer!