Zomaar, 'even' tussendoor

18 november 2015 - Sydney, Australië

Geen foto's vandaag. Wat valt er immers aan foto's te delen wanneer we i) volledig worden opgeslokt door het dagelijkse ritme,  ii) het dagelijks ritme over het algemeen niet de meest spectaculaire foto's oplevert en iii) als die er wel zijn ik bedelend op de knieen moet om een kind te smeken of de foto 'alstjeblieft' gepost mag worden, waarop het antwoord - vrij voorspelbaar - 'nee natuurlijk niet' luidt. Dus jullie moeten voorlopig nog even wachten totdat we terug zijn van onze vakantie in Nieuw Zeeland. Want een foto van dochterlief die met ware doodsverachting bungy jumpend de snelste weg van een brug naar beneden zoekt mag natuurlijk weer wel worden gedeeld. Ons leven is vrij overzichtelijk.

En waar bestaat het dagelijks ritme dan uit, deze weken? Voor mijzelf uit veel reizen, proberen alle planningen 'nog even' te halen en die vacatures toch te vullen voordat de zomervakantie begint (wat natuurlijk nooit gaat lukken). Net terug uit Nederland (sorry aan iedereen die ik heb gemist, het was weer veel te kort) mag ik komend weekend weer door naar Perth en vlak daarna naar Wellington. En soms ben ik dan te moe om 'de fietsclub van 6.00AM' te halen, zoals vanochtend toen Rick dus maar alleen ging fietsen. Maar ondertussen kan ik wel goed naar de nieuwste CD van Cold Chisel luisteren. Een Aussie combinatie van De Dijk en The Earings. Erg lekker.

Het is inmiddels ook duidelijk van wie Emma haar creativiteit heeft. Ze heeft een prachtig corset gemaakt, een examen opdracht, die door een vriendin tijdens een modeshow op school is getoond. Leuk filmpje van, maar ja, dat valt ook onder het embargo. En een mooie rok, die ze tijdens de business week op school gaat dragen.  Ingrid is druk aan het schilderen en heeft volgens de juf erg veel talent. Dus dat crea komt niet bij mij vandaan.

Rick heeft inmiddels genoeg geld verdiend voor zijn trip naar Cambodia, dus heeft zijn baan bij de McDonald weer opgezegd. Emma daarentegen heeft een chronisch gebrek aan kleedgeld en is daarom sinds afgelopen maandag aan de slag bij de bakker. Niels heeft nog steeds dezelfde 3 grote hobbies: gamen, Gamen, GAMEN. Maar komt inmiddels zelf om 9.00PM naar boven. Nou ja, soms dan. Hij is gek van zijn keyboard en heeft morgen een uitvoering op school met de schoolband waarin hij zit. Wordt vast weer een leuk filpmje, maar ja, dat vermaledijde embargo. Alle drie zijn ze door 'the yearlies' gegaan, de examenweek vlak voor de vakantie. Een enorm verschil hoe het dit jaar ging in vergelijking met vorig jaar. Serieus geleerd en goede scores voor alle drie. Iets om blij en enorm trots op te zijn en goed voor het zelfvertrouwen. Zeker ook voor Rick die na de zomer aan zijn laatste jaar begint (en voor zijn Nederlands alweer halverwege zijn examenjaar is).

Met sporten zijn 'we' dit keer collectief laatste geworden, hoewel, Niels heeft een paar tenniswedstrijden gewonnen, dus dat kan niet helemaal waar zijn. Maar zaalhockey en basketbal was 'another cup of tea'.

Kortom, de routine is 'school, werk, kerk', afgewisseld met een vleugje creativiteit. Inderdaad, redelijk overzichtelijk. Vrijdag wordt het 39 graden, de zomer begint en wij kunnen niet wachten.

Cheers, Paul

1. Ed en Bar:
    18 november 2015
    Kom maar door met die foto's en filmpjes! Sharing is caring :)
  2. Marian Toonstra:
    31 december 2015
    Ha Ingrid en familie,
    Op school hebben we het nog steeds over jou, Ingrid! Het lijkt voor jullie gewoon het leven daar, maar als ik alle foto's zie, lijkt het toch nog wel een mooi avontuur. Blijf ervan genieten. Doen wij ook hier hoor. Ik wil jullie alle goeds voor 2016 wensen. Veel liefs uit Amsterdam.
    Marian Toonstra